Adverteren op je
eigen bedrijfsnaam

Voorkom dat je concurrentie jouw klanten inpikt

>>SEA

Als ondernemer weet je hoe belangrijk het is om je concurrentie een stap voor te blijven. Als je al bekend bent met Google Ads, weet je dat het een krachtig platform is om je producten te promoten en bovenaan de zoekresultaten van Google te verschijnen. Wat je misschien nog niet weet, is dat het voor elke professionele organisatie raadzaam is om op je eigen bedrijfsnaam te adverteren. Zelfs als je nog geen gebruik maakt van Google Ads, is het de moeite waard om te overwegen. Hier hoeven absoluut geen hoge kosten tegenover te staan.

Voorkom dat concurrerende advertenties jouw klanten bereiken

Er zijn verschillende redenen om binnen Google Ads op je eigen bedrijfsnaam te adverteren. Een van de belangrijkste redenen is om te voorkomen dat jouw klanten worden ingepikt door je concurrentie. Als succesvolle organisatie is het namelijk goed mogelijk dat jouw belangrijkste concurrenten adverteren op je bedrijfsnaam, of dit in de toekomst zullen gaan doen. Dit veroorzaakt het probleem dat wanneer een (potentiële) klant binnen Google op zoek is naar jouw bedrijfsnaam, hij als eerste zoekresultaten de advertenties van de concurrent zult zien. Hierdoor zal de klant mogelijk op de website van de concurrent belanden, waarna hij of zij deze partij kan overwegen tijdens het aankoopproces.

Dit is te voorkomen door te adverteren op jouw eigen bedrijfsnaam. Doordat het je eigen bedrijfsnaam betreft, zal jouw kwaliteitsscore binnen Google Ads erg hoog zijn, waardoor je tegenover lage kosten (soms zelf enkele centen per klik) bovenaan staat in Google. Dit komt doordat Google de meest relevante advertenties bovenaan wilt plaatsen. Je concurrent zal hierdoor veel meer kosten maken, terwijl deze niet of amper op de eerste positie zal worden geplaatst. Dit maakt het adverteren voor hem totaal niet interessant. Je verkleint zodoende de kans dat concurrenten jouw klanten kunnen bereiken via betaalde advertenties.

Maximaliseer de controle over jouw zoekopdracht

Door te adverteren met Google Ads, is het mogelijk om de advertentie volledig in te richten zoals je deze wilt hebben. Natuurlijk toont Google zoals gewoonlijk variaties van de ingestelde advertentie, maar je hebt hier alsnog zelf veel invloed op. Dit in tegenstelling tot de organische resultaten, waar Google zelf veel meer invloed op heeft.

Door zelf een advertentie samen te stellen is het bijvoorbeeld mogelijk om je belangrijkste producten of diensten direct uit te lichten, je telefoonnummer te tonen, je unieke selling points te promoten en om direct een contactformulier te plaatsen bij de advertentie. Daarnaast kan je zelf bepalen op welke pagina de klant terecht komt wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Hierdoor zorg je ervoor dat jouw klanten veel gemakkelijker de informatie vinden die ze nodig hebben.

Verhoog je zichtbaarheid

Tot slot draagt het adverteren op je eigen bedrijfsnaam bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van je merk. Wanneer potentiële klanten je bedrijfsnaam in de zoekresultaten zien, versterkt dit de herkenning en het vertrouwen in je bedrijf. Wanneer je adverteert op je eigen bedrijfsnaam, zal je altijd zichtbaar zijn.

Adverteer je nog niet op jouw bedrijfsnaam?

Als je nog niet adverteert op je eigen bedrijfsnaam, is het de moeite waard om hierin te investeren. Onze SEA-specialisten kunnen je helpen om tegen zo laag mogelijke advertentiekosten bovenaan in Google te komen en daar te blijven. Wacht niet langer en benut het potentieel van adverteren op je eigen bedrijfsnaam.

Meer blogposts

Black hat SEO
Een zwarte hoed op een lichte achtergrond

Black hat SEO

De schimmige kant van zoekmachineoptimalisatie. Wat is Black Hat SEO, en waarom zou je deze ‘techniek’ als organisatie moeten vermijden?

SEO
Google Analytics 4

Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 zal de ‘huidige’ Google Analytics geen updates meer ontvangen en geen gegevens meer verwerken, waardoor upgraden een must is.

Datadriven
SEA
A/B Testing

A/B Testing

Bij datagredreven werken kom A/B testing om de hoek kijken, een geweldige manier om het maximale uit een conversie gerichte pagina te halen.

Datadriven
SEA
Statamic

Statamic

Onlangs hebben wij de overstap gemaakt naar Statamic, onze keuze als nieuw CMS.

Statamic
Development