Visuele identiteit
en nieuwe website

voor Willems

>>Visuele identiteit
>>Website
>>Fotografie

De aanvankelijke vraag was een nieuwe website. Gaandeweg kwamen we er achter dat er ook een nieuwe, danwel gerestylede huisstijl nodig was. Hoewel dit niet specifiek gevraagd was hebben we dit wel meteen meegenomen in onze voorstellen. Dit viel goed en is daarna dus verder uitgewerkt tot een compleet nieuwe huisstijl.

Ontwikkeling visuele identiteit
Helemaal nieuw en toch herkenbaar

De ondertitel 'vastgoedonderhoud' hebben we geschrapt omdat dit niet meer de lading dekt. Het bestaande woordmerk hebben we behouden en in een vaststaand kader geplaatst. De nieuwe huisstijl is lekker fris, maar toch duidelijk herkenbaar.

De nieuwe stijl is daarna doorgevoerd in een selectie van middelen. Uiteraard het correspondentiepakket bestaande uit het briefpapier, de enveloppen, visitekaartjes en emailhandtekeningen. Maar ook een magazine, brochure, projectborden, bouwketen, containers, banners en vlaggen. Om deze nieuwe identiteit te bewaken hebben we een digitaal brandbook ontwikkeld.

Briefpapier, enveloppen en visitekaartjes

Bewonersinformatie brochure en ‘WIJ’ magazine

Vlaggen en projectbord

Online Brandbook

Een nieuwe huisstijl dient consequent toegepast te worden. Daarvoor hebben we een online Brandbook ontwikkeld met daarin alle huisstijlrichtlijnen van Willems. De belangrijkste onderdelen van de huisstijl zoals, logo, kleurgebruik, basisstramien en basis lay-out worden beschreven. Wat mag wel en wat absoluut niet. Door deze huisstijlregel online te zetten kunnen ze eenvoudig aangepast en aangevuld worden en zijn ze altijd up-to-date. Het geeft de grafisch ontwerper houvast en beschermt tegelijkertijd de identiteit van Willems.

Fotografie op locatie

We hebben voor diverse projecten de fotografie op locatie verzorgt. Op die manier kunnen de beelden worden gebruikt op de website en krijgen de pagina’s een persoonlijk en vertrouwd tintje, omdat het ook daadwerkelijk het personeel is wat je op straat of op kantoor vind.

Benieuwd naar meer projectfotografie?

Een geheel nieuwe website, fris en gestructureerd.

Vanuit de restyling hebben we nieuw flexibel stramien ontwikkeld die ook doorgevoerd is in de website. Zodoende hebben we de vrijheid om content te plaatsen wat zorgt voor een dynamisch maar consistent beeld.

Alle content is ook aangepakt. De teksten zijn herschreven en we hebben de portretfotografie verzorgd van projecten en personeel. Hierdoor is het niet alleen een nieuw jasje maar ook inhoudelijk echt een nieuwe website.

Uiteraard is de website responsive en voorzien van een content management systeem waarmee de klant zelf de website kan beheren.

Meer Succesverhalen

M Safety
M Safety nieuwe website en SEA-campagne

M Safety

Het herontwerpen van de visuele identiteit heeft aanzienlijk bijgedragen aan de huidige groei van M Safety, een bedrijf met brandveiligheid als focus.

Website
Restyling
SEA
4CleverDental

4CleverDental

Een op maat gemaakte webshop voor 4CleverDental, gespecialiseerd in luxe, innovatieve instrumenten voor dentale professionals.

Webshop
Website
Dierenkliniek breda

Dierenkliniek breda

Een gebruiksvriendelijke website die de kosten van Google Ads heeft gehalveerd en de conversies heeft doen stijgen.

Website
SEA
BAM Hyperloop

BAM Hyperloop

Bij iets futuristisch en innovatiefs zoals de Hyperloop hoort natuurlijk ook een zeer stijlvolle brochure om het plan aan de man te brengen.

Grafisch ontwerp
Opmaak
Productie