De aanvankelijke vraag was een nieuwe website. Gaandeweg kwamen we er achter dat er ook een nieuwe, danwel gerestylede huisstijl nodig was. Hoewel dit niet specifiek gevraagd was hebben we dit wel meteen meegenomen in onze voorstellen. Dit viel goed en is daarna dus verder uitgewerkt tot een compleet nieuwe huisstijl.
Ontwikkeling visuele identiteit
Helemaal nieuw en toch herkenbaar
De ondertitel 'vastgoedonderhoud' hebben we geschrapt omdat dit niet meer de lading dekt. Het bestaande woordmerk hebben we behouden en in een vaststaand kader geplaatst. De nieuwe huisstijl is lekker fris, maar toch duidelijk herkenbaar.
De nieuwe stijl is daarna doorgevoerd in een selectie van middelen. Uiteraard het correspondentiepakket bestaande uit het briefpapier, de enveloppen, visitekaartjes en emailhandtekeningen. Maar ook een magazine, brochure, projectborden, bouwketen, containers, banners en vlaggen. Om deze nieuwe identiteit te bewaken hebben we een digitaal brandbook ontwikkeld.
Briefpapier, enveloppen en visitekaartjes
Bewonersinformatie brochure en ‘WIJ’ magazine
Vlaggen en projectbord
Online Brandbook
Een nieuwe huisstijl dient consequent toegepast te worden. Daarvoor hebben we een online Brandbook ontwikkeld met daarin alle huisstijlrichtlijnen van Willems. De belangrijkste onderdelen van de huisstijl zoals, logo, kleurgebruik, basisstramien en basis lay-out worden beschreven. Wat mag wel en wat absoluut niet. Door deze huisstijlregel online te zetten kunnen ze eenvoudig aangepast en aangevuld worden en zijn ze altijd up-to-date. Het geeft de grafisch ontwerper houvast en beschermt tegelijkertijd de identiteit van Willems.
Een geheel nieuwe website, fris en gestructureerd.
Vanuit de restyling hebben we nieuw flexibel stramien ontwikkeld die ook doorgevoerd is in de website. Zodoende hebben we de vrijheid om content te plaatsen wat zorgt voor een dynamisch maar consistent beeld.
Alle content is ook aangepakt. De teksten zijn herschreven en we hebben de portretfotografie verzorgd van projecten en personeel. Hierdoor is het niet alleen een nieuw jasje maar ook inhoudelijk echt een nieuwe website.
Uiteraard is de website responsive en voorzien van een content management systeem waarmee de klant zelf de website kan beheren.
Meer Succesverhalen
M Safety
Het herontwerpen van de visuele identiteit heeft aanzienlijk bijgedragen aan de huidige groei van M Safety, een bedrijf met brandveiligheid als focus.
4CleverDental
Een op maat gemaakte webshop voor 4CleverDental, gespecialiseerd in luxe, innovatieve instrumenten voor dentale professionals.
Dierenkliniek breda
Een gebruiksvriendelijke website die de kosten van Google Ads heeft gehalveerd en de conversies heeft doen stijgen.
BAM Hyperloop
Bij iets futuristisch en innovatiefs zoals de Hyperloop hoort natuurlijk ook een zeer stijlvolle brochure om het plan aan de man te brengen.